Olivdag

Hade två lektioner idag, varav en var värd att gå på. Hela den här veckan känns så ovärd egentligen...
Gick och fikade efter skolan med Calle, Olivia, Nima, Mathilda och Emil. Tillslut satt bara jag och Olivia kvar med engelskaboken eftersom vår lärare har varit SÅ snäll och lagt in ett prov nu precis innan lovet. Vi kom på en massa roliga saker om alla ord så att vi skulle kunna lära oss lättare och dessutom fick vi en hel del skratt på köpet!

Kom hem halv fem och gjorde i princip ingenting tills Olivia ringde och plugg-mys-snackade med mig i 2,5 timme. Nu sitter jag i min rosa mjukisdress och repeterar engelskan och letar fram kläder tills imorgon.

Vid lunchen idag hade vi en livlig diskussion om det endast finns så kallat skitsnack eller om det finns santsnack (= att man bara säger vad som hände/vad någon gjorde). De var ganska splittrade åsikter mellan tjejerna och killarna. Emil och Calle höll fast vid att det enbart finns skitsnack....men de har fel! Haha


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha den bästa lunchen på länge!!!! Puss

2012-12-20 @ 21:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0