Hej irriterad tjej!

Är så sjukt irriterad.
Idag fick vi reda på att vår enda lärare som är bra ska sluta, vår fysik samt kemilärare. Har lärt mig så galet mycket av hans lektioner och uppgifter, lätt bästa läraren någonsin. Hela klassen blev typ deprimerade och likså jag när jag kom på att jag kommer gå från att nu ha A/B till E. Nej fy. Och anledningen till att han slutar är att han inte tycker att lärarna på kommunala skolor behandlas rätt, tex. lönen. Jag går natur på Norra Real som är en av Stockholms populäraste skolor. Något jag verkligen INTE kan förstå när vi först behövt byta lärare: i matte ett flertal gånger, i engelska och nu i fysik och kemi. Känns som att skolan inte gör något åt det. Blir så frustrerad eftersom det här går ut över våra betyg. Det känns så fel att jag kommer gå ut gymnasiet med dåliga betyg bara för att skolan inte kan ge oss en bra lärare.

Och nu till något roligare; hade en förvånansvärt bra start på veckan, om man bortser från det tråkiga beskedet i fick i skolan. Att gå på bio en vardag är verkligen vardagslyx, något som är så himla värt! Förgyller vardagen. Missade dock största delen av Emelies middag, men hann ändå dit ett tag och träffade massa fina. Jag och Hedda gav henne vår present (på bilden), och hon blev verkligen glad. Jag blir så glad när andra blir glada för ens presenter, åh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0