En text skriven under en sömnlös natt

Lev i nuet, ta varje dag som den kommer och uppskatta vardagen. Ta vara på de fina stunderna med dem du älskar och ta hand om varandra.
Livet kan så lätt förändras på kort tid och det är då man verkligen inser vad som är viktigt i livet. Livet har sina upp och nedgångar och så kommer det alltid vara. På något sätt gäller det att lära sig leva med det. Man måste klara sig genom livets jobbiga stunder och kämpa tillsammans. När man mår dåligt och livet är som jobbigast behöver man sina nära och kära som mest. Det är då man märker hur mycket de betyder för en.
Det finns stunder då man ångrar det man gjort och skyller allt på sig själv. Stunder då man frågar sig själv varför det händer just en själv och vad man har gjort för att förtjäna detta? Egentligen finns det inga svar på frågorna, vilket kanske är det jobbigaste av allt. Att inte veta vad som är rätt och fel. Men efter regn kommer solsken så det gäller att längta och sträva efter lyckan. Man får aldrig sluta kämpa. Aldrig. Vad man än kämpar för så ska man aldrig sluta. Vare sig det gäller att bli bäst i världen på 60 m, bli av med en sjukdom eller gå vidare efter en jobbig tid. Jag har några speciella saker jag strävar efter och man måste hitta just dem sakerna för att kunna kämpa.
Rädsla är något vi alla lider av på olika sätt. Jag är otroligt rädd för ensamheten. Andra för grodor eller ballonger. Något de allra flesta någon gång eller alltid är rädda för är döden. Det är något som skrämmer mig något otroligt. Att dö och vara ensam.

Vännerna och framförallt familjen är det allra viktigaste i livet. Så med det här inlägget vill jag tacka alla mina fina vänner och min underbara familj, för att ni alltid finns där och för att ni är precis de är. Jag älskar er.


Kommentarer
Postat av: Matti

<3

2012-06-03 @ 09:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0