Oreocupcakes

På fredag har vi ett stort prov på en hel drös svenskaord. Närmare 200, så det är vad jag borde ägna min tid åt , men istället ställde jag mig och bakade cupcakes när jag kom hem från skolan. Jag testade något nytt, nämligen oreocupcakes och fy vad bra det blev! Tänkte vara snäll och dela med mig av det, så här kommer en beskrivning, speciellt till dig Matti:Det här är alla ingredienser man behöver: 150g philadelphia, 3dl vetemjöl, 100g mörk choklad, 2dl florsocker, 1tsk vaniljsocker, 2tsk bakpulver, 2dl strösocker, 75g smält smör + 60g rumstempurerat smör, 1msk kakao, 2 ägg och 1dl mjölk. Till att börja med ska man hälla i socker och äggenOch sedan vispa det pösigtHäll sedan i mjöl, vaniljsocker, bakpulver och kakao och vispa lite tillOch sedan i med det smälta smöret (75g), smälta chokladen och mjölken, vispa nu tills smeten är jämnDags att placera ut muffinsformar på plåten, gärna dubbla för att få en finare form. Dela oreokakorna och lägg den delen med det vita "kladdet" i varje formFördela sedan smeten i formarnaOch sätt in dem i ugnen på 225grader i ca 12 minuter, beroende på storlek på formarna. Tips är att checka till dem llite då och då så att dem inte blir brändaMedan de står i ugnen kan man fixa frostingen. Då är det bara att blanda ihop; smulande ovandelarna av oreokakorna, philadelphian, det rumstempurerade smöret och florsockret.Låt cupcakesen svalna något innna man kladdar på frostingen, gör man det direkt smälter den. Tillsist sätter man en halv oreokaka på frostingen! Lycka till med bakningen peep's!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅH KÄNNER MIG SÅ HEDRAD!!!

2012-10-03 @ 22:28:13
Postat av: Lina

GUUUUD VAAD GOTT!! Ska absolut prova att baka dessa!

2012-10-03 @ 23:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0