Två frågor, två svar

Hej! vad har du för typsnitt på din rubrik? vore glad för svaaar, kramelikram
Svar: Det var ett tag sen jag fixade med min design, men om jag inte har helt fel så ska typsnittet heta "Sans-serif".
 
Jag såg att du hade gjort din "crystal bra" själv. Kan du inte visa hur?:D
Svar: Jättekul att ni är några stycken som frågar och såklart kan ja förklara det! :)
För att kunna göra en egen "crystal bra"/"paljettbh" behöver man:
1.Nål och tråd (jag valde svart tråd eftersom min bh är svart)
2.Små glaspärlor
3.Paljetter
4.Övriga pärlor om man vill ha det
5.Och såklart en bh! 
Börja på sidan av ena kupan och fäst tråden. Jag drog inte igenom tråden från insidan till utsidan (eftersom man då får massa osköna knutar och trådar) istället fäste jag tråden på utsidan, där alla paljetter ska sitta. Man trär sedan på en paljett och en liten glaspärla, för att därefter gå tillbaka med nålen i hålet på paljetten. INTE I PÄRLAN IGEN! Då lossnar allt bara. Sedan går man upp med nålen i närheten och säter på en paljett och en pärla. Man fortsätter så tills man kommit en bit och då sätter dit någon lite större pärla eller liknande.
Det kräver tålamod och det tar ett bra tag innan man blir klar, men i slutändan är det ändå värt det! Let's go pyssliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0