Som om det vore en repris

Fick en fråga för ett tag sen om jag kunde berätta lite mer om språkresan jag var på i somras och såklart kan jag det!
 
Jag åkte som sagt med EF till St Raphaël och från början så var det faktiskt min kompis Louise som pratade om att hon tänkte åka och jag tyckte det verkade roligt, så vi pratade ihop oss och åkte dit tillsammans och bodde i samma värdfamilj i tre veckor. Att både åka på språkresa och bo i värdfamilj var något helt nytt för mig, men det gav mig rätt mycket. Resan dit blev betydligt längre än vi förväntat oss då vi fick åka Stockholm-Köpenhamn-Hamburg-Frankfurt-Nice + bussresa till Saint Raphaël istället för direktflyg. 
 
Såklart var det några som hade problem med sin värdfamilj på olika sätt och visst är det tråkigt, men det går oftast att ordna. En sak som inte var toppen var vår frukost; skorpor med smör och chokladflingor med mjölk, men å andra sidan så är det vad dem äter till frukost där och det är en annan kultur än vi är vana vid. 
 
Undrar ni något mer så är det bara att fråga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0