London del 1

När vi hade dumpat av allt bagage på hotellet gick vi ut för att äta lunch och hamnade på en pub där vi tog varsin Fish'n chips. Så himla annorlunda jämfört med det vi har i Sverige och det var verkligen vällagat och supergott, 5 av 5 toasters.
Sen gick vi lite på stan
Vi gick in på Joe & the juice och jag drack färskpressad juice, mums. 
Mot kvällen gick vi runt kring Piccadilly och letade restauranger. Tillslut blev det en kinarestaurang i China town som verkade superbra (= funkar att äta där för min matkräsne far), men när vi väl fick in vår mat var det inte alls som vi förväntat oss. Så det blev en riktig flopp. 
Sen tog vi Bakerlooline tillbaka till hotellet och vi köpte med oss lite gott. Kepsen var ett av fredagens inköp, tillsammans med ett par skor och lite tröjor. Tänkte ta och fota all shopping på en och samma bild lite senare!
I lördags morse åt vi frukost på hotellet och satte oss sedan tunnelbanan 
För att ta oss till Portobello road där det var marknad. Jag som bara hade converse på fötterna blev genomblöt på två sekunder, så vi sprang in och köpte ett par Doc's, som jag dessvärre fick rejäla skavsår av. 
Big ben var nästa stopp och den var gigantiskt. Jag visste ju att den skulle vara stor, men inte SÅ stor, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0