Surprise!

 
Har varit ledig hela helgen, men kunde inte låta bli att åka till jobbet ändå idag, haha! Jag slängde ihop en oreocheesecake, satte mig i bilen och överraskade mina girls = uppskattat. Vi ska nämligen inte jobba tillsammans längre, så jag passade på sista gången vi alla var där.
 
Recept på oreocheesecake:
 
3 dl vispgrädde
600 gram philadelphiaost = 2 family pack
1 1/2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
1 pkt Oreo cirka 150 gram
 
Botten:
1 pkt Oreo
30 gram gram smält smör

1. Krossa Oreo-kakorna till botten i en matberedare, smält smöret och blanda ihop med kexen. Fördela smeten i en form cirka 24 cm, och ställ kallt.

2. Vispa grädden ordentligt fluffig. Vispa sedan ihop socker, vaniljsocker och Phialdelphiaost. Krossa Oreo-kakorna till smeten i matberedaren. 

3. Vänd ihop grädde med Philadelphiasmeten, och sist häller du i de krossade Oreo-kakorna. 

4. Häll upp smeten i formen och ställ in i kylskåp över natten.

Receptet hittade jag här

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0